Aspecte privind activitatea de recenzare în cadrul Recensământului populației și locuințelor

În perioada 8 aprilie -7 iulie 2024 în Republica Moldova se desfășoară Recensământul populației și locuințelor (RPL).

În această perioadă, circa 4 mii de recenzori merg din casă în casă pentru a colecta date despre populație și locuințe.

În legătură cu întrebările și îngrijorările expuse în cadrul apelurilor la Linia verde a RPL 0800 800 24, precum și în mediul online despre activitatea recenzorilor, Biroul Național de Statistică (BNS) vine cu următoarele concretizări.

Recenzorii sunt echipați cu chipiu, tricou și/sau vestă, rucsac și tabletă - toate cu logo-ul Recensământului. De asemenea, ei trebuie să prezinte obligatoriu legitimația de recenzor.

Orarul de lucru al recenzorilor nu este unul fix, ci unul flexibil, în dependență de specificul activității de bază al fiecăruia (student, angajat cu normă întreagă sau parțială, casnic etc.). Intervalul în care ar putea efectua recenzarea este între orele 08:00 și 21:00. Preponderent, recenzorii vizitează gospodăriile seara, în intervalul 17:00-21:00, și în zilele de odihnă (sâmbătă și duminică), în intervalul 10:00-21:00.

La finalul interviului, înainte ca recenzorul să transmită datele completate în aplicația de pe tabletă, acestea pot fi verificate de către respondent.

Reamintim că, dacă apar îngrijorări sau nelămuriri cu privire la identitatea recenzorului sau calitatea recenzării, populația poate apela la Linia verde a RPL 0 800 800 24 (apel gratuit), scrie la adresa de e-mail rpl2024@statistica.gov.md sau în chatul de pe pagina dedicată recensământului www.statistica.gov.md/RPL2024, pentru a informa despre abaterile în procesul de recenzare, de exemplu, dacă recenzorul:

  • nu a prezentat legitimația de recensământ;
  • nu a purtat nici o piesă de vestimentație cu însemnele recensământului;
  • nu a pus toate întrebările din chestionarele de recensământ;
  • a încercat să expună propriile viziuni, pentru a influența cumva alegerea răspunsurilor;
  • a selectat alte răspunsuri decât cele oferite de persoana recenzată și a refuzat să modifice răspunsurile la solicitarea acestuia;
  • a refuzat să explice persoanei recenzate unele întrebări din chestionar, la solicitare;
  • nu a completat datele colectate direct pe tabletă etc.

BNS informează că, fiecare adresare este analizată minuțios. În cazul constatării abaterilor de la procesul de recenzare stabilit de către BNS, personalul temporar de recensământ va fi sancționat, după caz, eliberat din poziția deținută.

BNS îndeamnă populația țării să fie deschisă și să ofere recenzorilor informația completă și corectă.

Mai multe răspunsuri la întrebările frecvente pot fi consultate pe site-ul oficial web al BNS, la pagina Întrebări frecvente.


Distribuie
  • Au fost utile aceste informații?
    Răspunsul dvs. ne va ajuta să îmbunătățim acest site
  • Da Nu

Vă rugăm să specificați de ce nu au fost aceste informații relevante pentru dvs.

Răspunsul dvs. ne va ajuta să îmbunătățim acest site!

  • Raportează o greșeală. Selectați textul dorit și tastați CTRL+ENTER